Met de maatschappelijke inzet van medewerkers kunnen bedrijven verschil maken in de samenleving én gelijktijdig bijdragen aan HR-doelen. Maar veel bedrijven zijn op zoek naar manieren om social impact een rol te geven in de employee-journey. Hoe pas je dat nou in de praktijk toe?
NVP en Good Busy ontwikkelden een nieuw whitepaper boordevol inspirerende praktijkvoorbeelden hoe bedrijven medewerkersvrijwilligerswerk in alle fasen van de employee-journey in kunnen zetten.
Good practices van koploper bedrijven en experts
In deze whitepaper komen betrokken bedrijven aan het woord die hun good practise delen, over de rol die vrijwilligerswerk in hun bedrijf speelt, aangevuld met praktische tips om als bedrijf direct stappen te kunnen zetten.
Van selectie tot afscheid
In alle fasen van de employee-journey kan maatschappelijke inzet van medewerkers een waardevol instrument zijn. In het whitepaper zoomen we verder in op deze vier fasen.
- In de selectiefase is het een onderscheidende meerwaarde in de zoektocht naar nieuwe collega’s.
- Zo kan vrijwilligerswerk ook een rol spelen in de sociale verbinding die ontstaat tijdens bijvoorbeeld de onboarding – de socialisatiefase
- In de fase van behoud kan het bedragen aan het ontwikkelen van talenten, zoals inlevingsvermogen, leiderschapsvaardigheden. Er is zelfs een bedrijf dat op innovatieve manier laat zien dat medewerkers sneller herstellen door re-integratie via vrijwilligerswerk.
- En zelfs in de afscheidsfase kan maatschappelijke inzet voor verbinding blijven zorgen.