Formulier klacht Sollicitatiecodecommissie
Let op: Wanneer de klacht nog niet bij de betreffende werkgever is ingediend, is het belangrijk dit eerst te doen. Dit geeft de werkgever de mogelijkheid de klacht serieus te behandelen. Zonder deze stap kan de klacht niet door de klachtencommissie in behandeling worden genomen.
De procedure voor het indienen van een klacht over de Sollicitatiecode vind je achter de button ‘Klachtenprocedure NVP Sollicitatiecode’ op onze website.
Vervolgprocedure:
• Na het insturen van de klacht ontvang je binnen 5 werkdagen een reactie over de wijze van behandeling.
• De Klachteninstantie beoordeelt de klacht op basis van de bepalingen in de Sollicitatiecode en het klachtenreglement.
• De betrokken organisatie krijgt de mogelijkheid om schriftelijk op de klacht te reageren.
• De uitspraak van de Klachteninstantie wordt gedeeld met zowel de indiener als de betrokken organisatie.
• Let op: De uitspraak van de Klachteninstantie is een advies en geen juridische uitspraak. Hieraan kunnen geen verdere rechten worden ontleend en over de uitspraak wordt niet verder gecorrespondeerd.
Meer informatie over de procedure voor het indienen van een klacht over de Sollicitatiecode vind je achter de button ‘Klachtenprocedure NVP Sollicitatiecode’ op onze website.
Jouw gegevens worden 3 jaar bewaard in onze administratie.