In augustus 2018 mocht ik Tom Haak interviewen en destijds bespraken wij al het onderwerp individualisering.
In augustus 2018 mocht ik Tom Haak interviewen en destijds bespraken wij al het onderwerp individualisering.
Sinds mijn vorige blog, geschreven in augustus 2021, is deze trend nog steeds een belangrijk onderwerp van gesprek, en wellicht gezien de veranderde omstandigheden afgelopen jaar nog belangrijker.
Met mijn achtergrond wil ik dit thema belichten vanuit de technologische invalshoek. Wat kan de meerwaarde
zijn voor elke organisatie? De analogie is snel gelegd naar onze smartphone die als platform dient, waarbij de desbetreffende apps mij voorzien van antwoorden op de vragen die ik heb. Gemak is daarin de sleutel tot gebruikerservaring, wat aansluit bij mijn verwachtingen en wat mij daarbij voorziet van relevante informatie die ik nodig heb om uiteindelijk mijn vragen te beantwoorden.
Nogal logisch zou je denken! Stel uzelf eens de vraag: maken wij gebruik van een digitaal platform dat iedereen binnen de organisatie
bedient in de beantwoording van zijn of haar vragen op de door hen gewenste manier? Waarom zou dit belangrijk zijn, en wat kunt
u er als organisatie uit halen?
U als organisatie vergaart op deze manier zoveel data uit de individuele technologische ervaringen, zodat u daarop deze ervaringen
nog impactvoller kan laten zijn. Denk bijvoorbeeld aan het gebruik van kunstmatige intelligentie. Doordat u deze informatie omzet
naar een nog impactvollere gebruikerservaring, zal de relatie tussen werknemer en werkgever krachtiger worden. In een huidige
markt waarin er meer vacatures zijn dan potentiële kandidaten is continuïteit essentieel.
Een digitaal platform moet twee richtingen uit werken. Uw organisatie als werkgever voorziet in de technologische terbeschikkingstelling en dataverwerking. En als medewerker wil ik ook ‘informatie’ brengen naar mijn werkgever. Deze informatie verbind ik aan talentontwikkeling. Ik als individu wil kenbaar zijn binnen mijn organisatie: wie ben ik, wat zijn mijn competenties en skills en uiteindelijk: wat zijn mijn groeiambities.
Hiermee komen de organisatie en medewerker samen als het gaat om vraag en aanbod, en stelt een digitaal platform u in staat om te komen tot individualisering.
Reacties
Er zijn nog geen reacties.