Logo

Over Club Good Busy | Live event over medewerkersvrijwilligerswerk en social impact

Club Good Busy | Live event over medewerkersvrijwilligerswerk en social impact

20/03 2025
Terug naar overzicht
Locatie LE:EN Utrecht

Club Good Busy is een nieuw event met good people, good companies, good food en good connections.

Club Good Busy is een vrolijke mix van goede gesprekken met vakgenoten, inspiratie en ontmoeting op het vlak van medewerkersvrijwilligerswerk en social impact.

Doelgroep C-Level, Professionals, Young Professionals, Seniors

Wanneer en waar

Donderdag 20 maart 2025 
Bij LE:EN, Heuveloord 140, Utrecht 
Van 14.30 tot 19.00 uur 
De kosten voor dit event zijn € 75 p.p. (vrijgesteld van btw).  

Aanmelden = Reserveer je ticket voor Club Good Busy  

Dit kun je verwachten van het programma 

Club Good Busy is de ideale plek voor échte interactie. Daarom geen PowerPoint tijdens deze bijeenkomst, maar een dynamisch en inspirerend programma dat ruimte biedt voor de goede dialoog en co-creatie. Ontmoet onze sprekers in de interactieve deel-sessies. 

De ultieme business case voor medewerkersvrijwilligerswerk! 

Hoe overtuig je de directie nou van dat medewerkersvrijwilligerswerk een mooie manier van maatschappelijke betrokkenheid is? Hoe toon je aan wat het oplevert? Wat mag het eigenlijk kosten en hoe bepaal je nou je KPI’s? In deze sessie neemt Ronald je mee in hoe het binnen zijn organisatie is bepaald en welke argumenten volgens hem van belang zijn om de volgende stap te kunnen zetten binnen jouw bedrijf. 

Ronald Smit is Manager van de Vattenfall Foundation NL. Ronald gelooft in de kracht van het collectief en de medewerkers. In het dagelijks werk houdt hij zich bezig met het bereiken en maatschappelijk in beweging brengen van de medewerkers van Vattenfall Nederland. Als manager is hij verantwoordelijk voor de onafhankelijke stichting die ruim 15 jaar bestaat. 


Niet denken, maar doen. Creëer je actieplan op vrijwilligerswerk als HR-tool 

In theorie klinkt het goed: Vrijwilligerswerk als HR-tool. Maar hoe breng je dit in de praktijk?  Deze interactieve werksessie start met een theoretisch model hoe vrijwilligerswerk aan HR-doelen kan bijdragen in de verschillende fasen van werknemerschap. Na deze korte introductie ga je zelf in een groepje aan de slag om een plan te maken om dit te implementeren in je organisatie. Op basis van de kennis, expertise en creativiteit van jezelf en de groep loop je weg met een (begin van een) actieplan voor vrijwilligerswerk als HR-instrument. Gaat het jou daarna lukken om dit daarna in te bedden in je organisatie? Wij horen je ervaring graag terug op de Clubdag! 

Lonneke Roza is als Head of Community Investment verantwoordelijk voor het maatschappelijk programma van NN Group (Nationale-Nederlanden) en betrokken bij als bestuurslid bij onder andere KPN Mooiste Contact Fonds en Facilicom Foundation. 
 

Irene Oerlemans is een van de oprichters van Bunchmark, een maatschappelijk betrokken HR-bureau. Ze is tevens voorzitter van beroepsvereniging voor HR professionals NVP. Zij en haar collega’s zetten ze hun HR-skills in voor the Refugee Talent Hub. 


Samen meer impact maken: wat écht werkt 

Vrijwilligerswerk tijdens werktijd: steeds meer bedrijven doen het, maar hoe krijg je je mensen écht in beweging? Het nationale onderzoek van ‘Geven in Nederland’ laat zien dat bedrijven worstelen met twee uitdagingen: hoe enthousiasmeer je je collega’s en hoe organiseer je dit intern? Annemarije en Juul delen graag met je hoe zij dit aanpakken. Exact bereikt een indrukwekkende medewerkersparticipatie van ruim 60% en onthult de succesfactoren én valkuilen. APG inspireert met hun platform ‘APG Makes a Difference’ en de innovatieve ‘vrijwilligersreis’-methodiek waarmee zij willen bereiken dat minimaal 50% van de collega’s meedoet in 2025. Ze gaan graag met jou in gesprek om samen te onderzoeken wat écht werkt. 

 

Annemarije Derogée is een gedreven communicatieprofessional met bijna 25 jaar werkervaring, momenteel werkzaam bij Exact. Ze hecht veel waarde aan oog hebben voor elkaar en je inzetten om van waarde te zijn. 

Juul Jeurninck-Jansen heeft brede ervaring in duurzaamheid, verandermanagement en communicatie. Ze is adviseur duurzaamheid bij APG, klimaatburgemeester van Roermond en is gepassioneerd door gemeenschaps- en op de natuur gebaseerde oplossingen.   


Medewerkersengagement-tooling: welke opties zijn er? 

Tijdens een fishbowl sessie komen we er met elkaar achter welke mogelijkheden medewerkers engagement tooling je biedt om collega’s te activeren voor vrijwilligerswerk. We wisselen best practices en ideeën uit over bijvoorbeeld user journey, registratie & rapportage, communicatie, activatie en AI. Aan het eind van de sessie hebben we met elkaar een beeld gecreëerd van welk aanbod er in Nederland beschikbaar is, hoe tooling je kan helpen om vrijwilligerswerk effectief en efficiënt in te richten en hoe het je kan helpen om het bereik binnen je organisatie te vergroten.

Jeroen Koks is Community Manager in het Community Investment Team van NN Group. Hij is verantwoordelijk voor het vrijwilligersprogramma van NN en de activatie en inzet van medewerkers. 


Ideale partnerschap tussen profit en non-profit: innovatieve oplossingen voor sociale vraagstukken

Een ideaal partnership tussen een profit en een non-profit organisatie is gebaseerd op wederzijds voordeel en gemeenschappelijke doelen. Hoe werkt dat in de praktijk? Wat brengt het bedrijf in? Zijn dat financiële middelen, expertise en zakelijke strategieën, terwijl de non-profitorganisatie de maatschappelijke impact en kennis van de doelgroep biedt? Communicatie en transparantie zijn cruciaal in deze samenwerking; Wat zijn de succesfactoren van een succesvolle samenwerking met maximale maatschappelijke impact. 

In deze deel-sessie gaat Mandy, samen met de deelnemers in gesprek met Eva Schouten Operationeel directeur bij Stichting Anne-Bo over ambitie en maatschappelijke waarde, belemmeringen en best practices aan de hand van praktijkvoorbeelden vanuit de overtuiging door hun krachten te bundelen, kunnen ze niet alleen hun impact vergroten, maar ook een positieve invloed hebben op de gemeenschap, wat resulteert in een duurzame en succesvolle samenwerking die verder gaat dan financiële winst. 

Mandy Beck is programmamanager Sociaal Maatschappelijke impact bij de Nederlandsche Bank. Ze is een gepassioneerde in haar werk en altijd op zoek naar manieren om werelden met elkaar te verbinden. Met optimisme en nieuwsgierigheid voor de medemens zet zij zich, samen met haar collega's in voor maatschappelijke impact, en streeft zij naar gelijke kansen voor de samenleving. 

Deze deel-sessie verzorgt zij i.s.m. Eva Schouten, operationeel directeur bij Stichting Anne-Bo.


Hoe kan ik valkuilen omzeilen bij het succesvol opzetten van medewerkersvrijwilligerswerk 

In zijn bedrijf heeft Marc jarenlang ervaring opgedaan bij het opzetten van medewerkers vrijwilligerswerk. Zoals in ieder bedrijf was het niet heel eenvoudig om dit succesvol voor elkaar te krijgen. Tijdens deze sessie wil Marc graag met jullie sparren over welke valkuilen je als bedrijf zoal kunt tegenkomen en hoe je deze het beste kunt omzeilen. 

Hierbij moet je denken aan valkuilen aan de kant van: 

  • Het management van je bedrijf
  • De collega’s
  • De organisatie waar je vrijwilligerswerk wilt gaan doen
  • Je klanten

Het wordt een interactieve sessie waarbij zowel op het gebied van de valkuilen als op mogelijke oplossingen input van jouw kant gevraagd wordt. 

Marc Gelissen is 25 jaar ondernemer geweest in de softwarewereld en heeft zijn medewerkers de kans gegeven om 10% van hun tijd te besteden aan een maatschappelijk doel. Dit heeft tot veel voordelen geleid voor de maatschappij, voor de collega’s maar zeker ook voor het bedrijf zelf. 


Impact met pro bono expertise

Bij Deloitte is 1% van de directe uren beschikbaar voor pro bono inzet. Werknemers worden gestimuleerd de expertise die ze in huis hebben, in te zetten voor maatschappelijke projecten met een langdurigere inzet van hun kennis. En ze doen dit dus pro bono.  

Wat zijn de dilemma’s bij bedrijven om medewerkers in te zetten op basis van hun core competentie of hands-on vrijwilligerswerk te laten doen? Hoe werkt dit in de praktijk? Wat zijn de succesfactoren en valkuilen?  

Tijdens deze deel met elkaar-sessie gaat Christel graag met jullie op zoek naar antwoorden op deze vragen en hoe we van elkaar kunnen leren om deze vorm van bijdragen nog sterker op de kaart te zetten. 

‘Make an Impact that matters’. Christel Samson is Directeur van de Deloitte Impact Foundation bij Deloitte Nederland. Via de Impact Foundation werken we pro bono mee aan maatschappelijke initiatieven door onze kerncompetenties, kennis en netwerk te delen met non-profit organisaties.


Nieuw: Nationale Good Busy awards 

Tijdens deze clubdag vieren we betrokkenheid van de bedrijven bij de samenleving. Voor het eerst in Nederland zullen wij de Good Busy Awards gaan uitreiken. Daarmee waarderen we en zetten we met trots de spotlight op diegenen die op inspirerende wijze bijdragen aan maatschappelijke impact door bedrijven. 

Good food & vakgenoten 

Deze Good Busy clubdag maken we compleet met een good food dinner, waarbij je alle ruimte en tijd hebt om uitgebreid in gesprek te gaan met vakgenoten. Om banden aan te halen en nieuwe mensen te ontmoeten en vol inspiratie naar huis te gaan. 

Onze partners